مهاجر چرم

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

 

 


حجم: 2.8 مگابایت
توضیحات:آخرین جرعه این جام با صدای شاعر فریدون مشیری

 



 


حجم: 4.22 مگابایت
توضیحات: آخرین جرعه این جام با صدای علیرضا قربانی

برای خواندن متن شعر به ادامه مطلب رجوع کنید


همه می پرسند : 

چیست در زمزمه ی مبهم آب ؟

چیست در همهمه ی دلکش برگ؟

چیست در بازی آن ابر سپید ،

روی این آبی آرام بلند ، 

که تو را می برد اینگونه به ژرفای خیال؟ 

چیست در خلوت خاموش کبوتر ها ؟

چیست در کوشش بی حاصل موج؟

چیست در خنده ی جام ؟ 

که تو چندین ساعت ، 

مات و مبهوت به آن می نگری؟ 

نه به ابر ،

نه به آب ،

نه به برگ ،

نه به این آبی آرام بلند ، 

نه به این خلوت خاموش کبوتر ها،

نه به این آتش سوزنده که لغزیده به جام ،

من به این جمله نمی اندیشم

من ، مناجات درختان را ، هنگام سحر ،

رقص عطر گل یخ را با باد ،

نفس پاک شقایق را در سینه ی کوه ، 

صحبت چلچله ها را با صبح ، 

نبض پاینده ی هستی را در گندم زار ،

گردش رنگ و طراوت را در گونه ی گل ، 

همه را می شنوم ، می بینم .

من به این جمله نمی اندیشم !

به تو می اندیشم 

ای سراپا همه خوبی ، 

تک و تنها به تو می  اندیشم .

همه وقت ، 

همه جا ،

من به هر حال که باشم به تو می اندیشم 

تو بدان این را ، تنها تو بدان !

تو بیا 

تو بمان با من ، تنها تو بمان !

جای مهتاب به تاریکی شب ها تو بتاب 

من فدای تو ، به جای همه گل ها تو بخند . 

اینک این من که به پای تو در افتادم باز 

ریسمانی کن از آن موی دراز ، 

تو بگیر ، 

تو ببند !

تو بخواه 

پاسخ چلچله ها را ، تو بگو !

قصه ی ابر هوا را ، تو بخوان !

تو بمان با من ، تنها تو بمان !

در دل ساغر هستی تو بجوش !من همین یک نفس از جرعه ی جانم باقی است ، 

آخرین جرعه ی این جام تهی را تو بنوش !

 

 فریدون مشیری

نظرات  (۸)

شعر بســـیار زیباییـــســت . خیلی ممنون . 
پاسخ:
خواهش میکنم .
حال و هوای ما رو عوض کردی
خیلی ممنون
از انتخاب زیباتون
پاسخ:
خواهش میکنم .
با سلام 

وبگاه شما در "tobenvis.com" ثبت گردید 

منتظر حضور شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم ...

هدیه توبنویس به شما افسر جنگ نرم : 

حضرت فاطمه زهرا علیها السلام فرمودند:

فَجَعَل الاِیمَانَ تَطْهیرا لَکُمْ مِنَ الشِّرْکِ وَالصَّلاةَ تَنْزیها عَنِ الْکِبْرِ، وَالزَّکَاةَ تَزْکِیةً لِلنَّفْسِ، وَنِماءً فِى الرِّزْقِ؛

 

خداوند ایمان را مایه پاکیزگى شما از شرک قرار داد و نماز را مایه دور شدن شما از تکبر قرار داد و زکات را بخاطر پاکیزگى جان و روان و افزایش روزى واجب کرد.

نهج الحیاة، ص ۱۰۲

 

توبنویس : tobenvis.com 

پاسخ:
سلام . خیلی ممنون.

  • مسعود مرواری
  • حلقه ای بر گردنم افکنده دوست
    می کشد هرجا که خاطر خواه اوست...
    خیلی زیبا بود
    پاسخ:
    خواهش........
     

    کجا پیدا شود شورآفرینْ دل

    که چون عباس ریزد پای دین، دل

    چراغ اشک را امشب برافروز

    به یاد مادرش «ام البنین»، دل!


    محــــــــــشررررر
    پاسخ:
    ممنون.

    آخرین جرعه ی این جام تهی را تو بنوش !


    20

    پاسخ:
    ممنون.
    هر روز باصدای مادر بیدار میشوم ..
    امروز ...!؟

    نیازمند دعای گرمتان جهت شفای مادرم هستم ...
    پاسخ:

    انشاا... خداوند کریم همه بیماران را شفا دهد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی